gure hizkuntzaren irakaskuntzarako sare soziala
Barkatu baino eztabaida honek aurrerantzean erantzunak itxita izango ditu.
Etiketak:
Eskola-porrota, bost ogerlekoko berba gero! Euskara ikastean gertatzen den porrotaz ari zarela argi dago.
Ez dakit zelan konpondu, ezta zenbatekoa den ere, baina argi daukat porrot horrek bi agerraldi dituela:
Bata nahiz bestearentzat ez bide dago neurgailu zehatzik, baina biak ala biak hor daudela argi dago. Eta ez naiz ausartuko esaten bietatik zein den zabalduena edo larriena. Ez nuke esango bata bestearekin etortzen denik ere. Pentsatzen hasteko:
Tira, geldi nadin auto-laguntza* eskuliburua idazten hasi baino lehen.
*Auto-laguntza, autoikaskuntza, auto-... "Kontzientea da" zioen Ilich-ek lehengoan, interesgarria.
Eskola-porrota, orduan, aldez aurretik edo ikasprozesuan bertan jarritako helburuak ez betetzea da. Direla ikaslearen helburuak, direla irakaslearenak, direla euskaltegiarenak edo erakundearenak. Ondo, ados. Gatozen ikaslearen ildora. Porrot hori arina izango da helburuak bete ez, baina ikas-prozesua eteten ez bada; eta larria, aldiz, ikas-prozesuak aurrera jarraitzen ez badu (tarteko porrot modu bat ere bada, prozesua eteten duena baina ez behin betiko). Hala ere, zergatik ez ditu betetzen ikasle batek bere helburuak? Arrazoi ugari antzematen ditut. Kontua da arrazoi horiek identifikatu beharra dagoela, gure esku zeintzuk dauden jakiteko eta horiexetan eragiteko. Burura datozkidan batzuk zerrendatuko ditut:
Zerrendatuetakoetik hainbat ez dago gure esku baina beste batzuk bai. Horiek horrela, iruditzen zait ahalegin berezia egin behar dugula hiru edo lau arlotan:
Irakaslearen porrot sentsazioari buruz ez naiz luzatuko, horretaz ari baitira neurri batean behintzat Benito, Aitor eta Txerra Euskalduntzea eta Normalizazioa taldean. Dena den, begira zer entzun dudan gaur bertan metroan:
- No sabes lo bien que nos vino a Isabel y a mí el aprovechar la horita de viaje para hablar en euskera.
- Aprobasteis las dos ¿no?
- Si, nos vino de cine esa horita que hablabamos todos los días. Pero sacamos el título y a tomar por culo. (sic)
Frustrantea, ezta? Izan ere, seguru Isabel eta bere laguna taldeko onenetakoak eta beren irakaslearen ustez euskara ikasteko gogotsuak izango ziren. Zenbat halako! Bestelako batzuk ere bai, eskerrak! Baina bada kontu honetan nolabaiteko eskizofrenia bat. Enfin!
Aitortu behar dizuet, dena den, apur bat ihes egin didala eskuetatik eztabaida hari honek. Planteatu nuenean, beti isilean geratu eta aztertzen ez den gai bat plazaratu nahi nuen, gai tabu bat alegia: eskola-porrota. Eta kausak, deskripzioak... baino, nahiago nuen zuen inpresioa jaso. Eskola-porrotak kezkatzen zaituzten jakin. Eskola-porrot altua dugula uste duzuen. Arazo honen aurrean zer sentitzen duzuen jakin, finean.
Bienvenido a
Euskara irakasleak
Benito(e)k gehituta
Benito(e)k gehituta
Benito(e)k gehituta
© 2009 Creado por Benito en Ning. Crear tu propia red social
Ikurrak | Arazo baten berri eman | Isiltasun-politika | Términos de servicio